Saturday, December 22, 2007

Bara en sista checklista till er som ska med till Midvinterblot i Västra Arås imorgon kväll. Roligt att så många har anmält sig förresten!!

Avresan sker som bekant från stadshuskajen kl 19:00. Vi samlas halv sju, båten går prick så kom i tid! Sören, som är ICA-handlare i Sickla (!), har ordnat allt fläsk i år så det behöver ni inte tänka på.

20.30 går årets tvekamp av stapeln (vem vågar utmana förra årets vinnare Ulf???) och efter det börjar "själva blot". Gulliga Anna-Greta har friviligt anmält sig att läsa första läsningen (Nu är nödens nätter långa, mörkret höljer Midgårds bygder. Troll och tursar trampar vägen, vättar går i världen fritt. ) Kan Anders kanske ta fortsättningen?

Kom ihåg att ta med egna ymnighetshorn, raggsockar och plädar. (Det finns ett fåtal att låna, först till kvarn är det som gäller! SMHI lovar flera frostgrader!)

Och, jag fick precis bud från Rurik och Geronimo som vi träffade på tinget i somras. Deras färja har blivit lite försenad, men de lovar att sluta upp någon gång "under kvällen".

Väl mött!
Tummen

3 comments:

Lovisa said...

Hahahaha, jag skrattade seriöst högt framför datorn när jag läste det här!

Anonymous said...

Hej Tummen!

Jag och Olle Råttmo bilar upp, jag plockar upp honom i Värnamo, får startar lite sent men hoppas att vi hinner i tid! Vi lägger oss i vänsterfilen med farthållaren spikad på 130. Har ju avslutning med hockybockylaget på förmiddagen att hinna med,antar att jag får låta bli att spetsa termosen i år.

PS
Stadshuskajen finns inte med i GPS:ens register. (Hoppas ju få en ny av tomten i år) Vet du vad gatan heter?

/Janne

Tom said...

Roligt att ni kommer upp!

Hantverkargatan 1 är adressen, det är lätt att hitta om ni kommer från Essingeleden! Hittade även en bra karta på nätet:
http://kartor.eniro.se/