Saturday, November 03, 2007


Tidigt i morse, då jag vandrade hemåt i årets första snöslask, föddes en radikal tanke i mitt huvud:

-Jag borde ta en vit månad, för sjutton gubbar!

När hade jag egentligen en sådan senast? Det kan jag då alls inte minnas. Men oroa er inte, avhållsamheten är inte en följd av ett allt för vilt leverne från min sida. Snarare ser jag det som ett sorts socialt experiment, och jag hoppas kunna bjuda på mycket intressant nykteristbloggande under de kommande veckorna. Ikväll mjukstartar jag med en 25-årsfest.

3 comments:

Pingvinkvinnan said...

Jag har ett sådant där vykort skräpande någonstans, de är fina. Lycka till med din nykteristmånad! :)

Anonymous said...

Alkohol är överskattat. Fylla är så mycket Åsa-Nisse och Svennebanan som det kan bli. Vill man vara en stilikon, göra bra musik och skriva trovärdig texter om "misery" krävs det tyngre grejer. Se bara på detta lysande exempel.

Tom said...

Åh! Jag diggar den låten! Introt låter precis som the Kinks. Jag passar även på att skryta med att jag av en slump fick se Babyshambles helt gratis i vintras. Pete var på gott humör och höll sig faktiskt på benen hela kvällen. Efter spelningen greps han dock för bilstöld.