Thursday, August 16, 2007

Jag har för tillfället lämnat storstadslivets alla frestelser och vilar ut i sommaridyllen. Den här gången bojkottade jag de moderna snabbtågen och åkte Inter City. Förutom att vara en perfekt tidsmaskin tillbaka till 70-talet är det tusen gånger roligare än X 2000. Grejen med X 2000 är att jag inbillar mig att det ska gå skitfort och sen sittar jag där och är rastlös för att det ändå tar jävligt lång tid. Inter City är mer som zen - meditation. Jag ställer in mig på att det tar hela dagen i anspråk och tar därför med mig rejält med mat, böcker och sällskapsspel.

I övrigt kan jag meddela att jag börjat läsa Snabba Cash. Boken är visserligen ganska spännande, fast inte lika intressant som den post it - lapp som någon satt fast på insidan av omslaget:

Marianne! Ta livet av hundarna
jag har tid hos tandläkaren
Hammaren ligger i översta lådan i skrubben, jag är hemma
kl 19.00
Kram / Peter


Hur i allsin dar ska man tolka detta? Jag tar tillfället i akt att travestera föregående inlägg: Lappen väckte stor diskussion. Var den äkta? Ett skämt? Eller falsk?
Tillsammans med vännerna i Hemliga deckarklubben lovar jag dock att gå till botten med mysteriet.

1 comment:

Anonymous said...

Hej Tummen Tom!

Det var alltför länge sedan du skrev i din blogg.

din publik kräver dig

/david