Saturday, June 02, 2007

Svalkande i sommarvärmen


Under mina nattliga eskapader har jag lagt märke till att det, bland folk i allmänhet och inom bartenderyrket i synnerhet, finns en utbredd okunskap om hur man blandar en äkta Gröna hissen. Tummen upp är som bekant aldrig sen med att sprida ljus i mörkret och har därför beslutat sig för att publicera det officiella receptet:


Ingredienter
fyra cl gin, två cl grön curaçao, Pommac , russin.


Utförande
Häll gin och curacao i ett isfyllt grogglas. Fyll på med Pommac, rör om och dekorera med russin. Om allting fungerar som det ska så åker russinen hiss upp och ner i drinken. Därav namnet.


Missa för Guds skull inte heller den svenska filmkomedin med samma namn! Sickan Carlsson gör en paradroll i denna klassiska skrattfars, fylld med partnerbyten och fyllehumor. Vid visningarna var man tvungen att texta filmen eftersom folk skrattade så högt att man inte hörde ljudet.

5 comments:

Pingvinkvinnan said...

Underbart tips. Jag har aldrig druckit denna drink men den låter ju spännande. Filmen verkar vara hysteriskt rolig. ;)

Anonymous said...

hej tom!

vilket underbart filmtips. rusar genast till biblan och ser om de har någon hederlig svensk film. det vore så härligt att se film med dig. när kommer du hem?

jag har ju din mejladress nu men det gör mig inte bättre på att höra av mig. här händer inte så mycket. vaknade på partyhumör, helt osynkat. men uppskattat. vill verkligen hypa nåt, åka till tivoli, springa runt, hoppa runt eller liknande. planerar en storstilad 25-årsfest om någon månad istället.

kram kram marie

Anonymous said...

din klocka är helt fel. ser ut som jag skrivit till dig lite innan fem inatt. gör inget för min del. vill bara inte att du tror att du inte känner mig längre.

Tom said...

Klockan är knasig. Antagligen är det amerikansk tid.

Tom said...
This comment has been removed by the author.