Wednesday, June 20, 2007

Lägesrapport


Det är nog bäst att jag tar och sticker från Korea Town snart, innan jag förvandlas till en en sur och gnällig Bill Murray på heltid.

Häromdagen när jag skulle till att klippa kalufsen upptäckte jag, på tok för sent, att jag råkat boka tid hos en helkoreansk salong. Frisören kunde typ två ord på engelska, “long” och “sholt”, vilket i och för sig hade gått an om hon inte ideligen förväxlat de två. Annars brukar jag verkligen tycka om att gå och klippa mig. Det känns fint när någon verkligen bryr sig om mitt hår samt rekommenderar nya grooming-produkter som vore det positivistisk vetenskap.

Den äldsta av koreanerna jag bor med har just återvänt efter en lång tids frånvaro, och tagit med sig sin nioårige son. Han är ganska charmig och bockade artigt första gången han såg mig. Tyvärr är han fortfarande jetlaggad efter resan, vilket innebär att jag vaknar klockan sex varje morgon av att han håller låda och spelar Starcraft på hög volym.

I övrigt ser jag fram emot ett traditionsfyllt midsommarfirande i skuggan av betongen.


5 comments:

Anonymous said...

Glad midsommar i Dalstonhuset!

/En vän

Anonymous said...

Hej Tom!

Tänkte på dig i förra veckan. Kommer du hem och åker på tosselilla med oss? Du verkar annars leva livets glada dagar därborta. Det mesta är bra med mig. Har fjällvandrat med familjen och varit hemma länge. Blir så lugn och tyst där. Så kom rebecca och Sannah på besök och jag stod inte ut med allt pratande först så vi körde traktor och konstsimmade formationer som en "mänsklig bro" och "hajen". Kram kram! Marie

Anonymous said...

hej tom!
Jag har också klippt mig! På en frisörsalong där man varje tisdag får gå två och betala för en! Schysst koncept - schyssta frissor.
Stockholm saknar dig!
pelle pellelito

Anonymous said...

What ho Tom!

Väldigt nöjsam blogg, en fröjd att läsa. Blir du kvar i det frejdade Albion även till hösten? I såna fall blir vi compatriots, fast jag hade tänkt dra mina färde lite längre norrut, till York närmare bestämt.

/Jonas

Tom said...

Nämen tjena!

Jag sticker tyvärr hem till Sverige i slutet av juli, annars hade jag gärna tagit en tur upp till norr. Vad för dig till York förresten? Är det studier eller något lyxigt jobb som lockar?