Saturday, May 12, 2007

Vansinnesprojekt del 2

Arbetet med boken går framåt, och jag har ungefär en och en halv vecka kvar innan första utkastet ska vara klart. Tyvärr ligger jag ganska långt efter min planering, men har ändå lyckats producera ganska imponerande kvantiteter med tanke på mitt heltidsjobb.

Hur står det till med kvalitén på alstret då? Jag antar att en del pretentiösa kritiker kommer att ha synpunkter på de klonade mumier och hänsynslösa ninjakrigare som dyker upp halvvägs in i handlingen. Jag försöker dock ignorera sådana tankar och erinrar mig istället Ernest Hemmingways visdomsord:

"The first draft of anything is shit."

1 comment:

Pingvinkvinnan said...

Hej Tom! Jag fyller år den 19:e, alltså nästa lördag. Just nu är det någon slags AFB-festival här på Delphi och jag ska gå på synthklubb i Malmö för att slippa oväsendet... Ha det fint och lycka till med mumierna. Jag kan förresten rekommendera Hot Fuzz om du inte har sett den tidigare. Filmen är gjord av samma snubbar som gjort Shaun of the dead (zombiekomedi). C ya m8!