Monday, March 05, 2007


Just när livet i förorten började kännas enformigt fick jag syn på en man som klättrade runt bland buskagen bredvid mitt hus. Det var lite oklart exakt vad han hade för ärende där, men han såg mycket nöjd ut och visade upp ett leende fyllt av guldtänder. I ena handen höll han en spliff och i den andra en gitarr med bild på Haile Selassie. Jag häsade glatt på honom och han ropade tillbaka, "Alright mate, have a good day!". Det fungerade som en självuppfyllande profetia, ty allt kändes mycket lättare när jag sedan gick iväg för att dinera på stans billigaste nudelbar.

4 comments:

Pingvinkvinnan said...

Det är ett sant nöje att läsa din blogg trots att den avslöjar ungefär noll om vad du pysslar med om dagarna. :) Själv läser jag Purpurseglen och har precis fattat hur man lägger upp bilder i bloggen så mitt liv är i princip komplett! /Rebecka

Tom said...

Ja, Purpurseglen är en favorit!
Tack vare den fick jag lära mig de ryska namnet pa båttermerna jag inte visste fanns.

Anonymous said...

spliff hit och spliff dit.. snackade du med den judiska mannen och maffian medan jag satt och ljög?

Tom said...

Min kompis pratade med en av de trevliga herrarna vid"maffiabordet". Han var från Sicilien, så hon frågade på glad göteborska om han var maffiabossens son. Till svar mumlade han ett besvärat " I don't wanna talk about it"

Vi har fin fina bilder på den judiske mannen.