
Jörn Andersson, som tidigare jobbat med grafisk formgivning på bl a Wallpaper och Skånska Dagbladet, har i år fått huvudansvaret för Centerpartiets rekorddyra valkampanj.
-Med finurligt ordvitsiga formuleringar som "Mauderna tider" och "Åstadkommare" hoppas vi kunna locka Åsa-Nissepubliken till valurnorna. Min personliga favorit, "Ivriga bävrar", ska dock snarare väcka associationer till dansk gladporrfars, säger Jörn förnöjt.
(TT)
2 comments:
Jag ser näshår sticka ut ur Maud.
Är det inte vad stilcoacherna får betalt för att fixa INNAN den rekorddyra kampanjen går i press? Eller är det just det hon menar med "tillväxtkraft"? Spännande.
Intressant, att du också lagt märke till det. När några reklammänniskor analyserade affischerna i DN, reagerade de på den extrema närbilden på Maud. En av dem sa, att det enda man kännde igen henne på var näshåren.
Post a Comment