Thursday, June 29, 2006

Flytt del 2


En första rapport från mitt nya boende: korridoren är internationell. I rummet bredvid mig bor fyra indier, jag tänker fråga om de vill ha Bollywood-kväll någon dag. Jag har även stött på en tjej från någonstans i Centralasien (enligt Andreas uppgift) och en engelska. Hon pratar fint, jag är lite trött på det amerikanska språket för tillfället.

Standarden är också internationell: trångt och skitigt kök med trasiga möbler. Det känns som att vara på semester.

3 comments:

TM said...

Tänk på att stött på och stött på betyder olika saker!

TM said...

Hett tips för den som gillar CD-ROM:
http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?d=46695&a=531851

Tom said...

Det får mig att tänka på ett avsnitt av Tv-klassikern "Rena rama Rolf". Rolf hade en invandrargranne som inte kunde skilja på de olika formerna av "stött på". Stor komik uppstod.