Jag må vara gammal stormästare, men för den sakens skull vilar jag inte på lagrarna, utan söker ständigt nya utmaningar.
Just nu pluggar jag till exempel hårt för att lära mig allt om American Express: dess företagsstruktur, historia och framtidsvisioner. Mina chefer kan nämligen när som helst, och utan förvarning, slita bort mig från min kontorsstol och tvinga mig att skriva ett test, där mina kunskaper om företaget ställs på prov.
Här kommer några möjliga frågor som ni kan roa er med där hemma:
Q: What is a brand?
A: A belief that exists in a consumer's mind. A Promise made, delivered through experience. both rational and emotional.
Q: What does the Blue Box represent?
A: Amex as a whole.
Q: What do we want our customers to think when they think of the Blue Box?
A: Customer Commitment, Trust and Integrity, Security all over the world, Quality and Innovation, Support and Success.
Här kommer en annan favorit från utbildningsmaterialet:
Non-Parts:
A Non-Part is the name that we refer to Merchant customer's who do not hold an agreement with us.
Occassionally a Non-Part Merchant may submit an American Express transaction in error or as an one-off transaction on behalf of a Cardmember.
Non-Part, smaka på det ordet! George Orwell hade inte kunnat göra det bättre.
Det roligaste med jobbet är dock Genesis, en databas där man kan se alla American Express transaktioner som görs i hela världen! Genesis, som går i färgskalorna svart, grönt och lila, bygger på samma banbrytande grafik och obegripliga kommandon som gjorde Atari till ett ledande datorföretag under 1980-talet.
Thursday, April 05, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
Att googla någon (det nya titta i skolkatalogen) och få upp den länken är respekt! Jag minns spänningen framför TV:n när du tävlade - trots att jag visste hur det skulle gå.
Post a Comment