Tuesday, January 09, 2007

Under 2007 ska jag lägga av med att äta smöramackor. Smör är inget riktigt pålägg, har min rumskompis Peter berättat. Istället har jag köpt en billig orange ost på Sainsbury’s. Jag tror att jag älskar Sainsbury’s. I den affären finns verkligen allt en ung man kan önska sig.


När jag kom in i mitt nya hus blev jag:
Först glad, eftersom det luktade penicilin. Och jag tyckte att det var roligt att det luktade penicilin.
Sedan ledsen. Eftersom jag kom på att det nog var mögel som luktade.
Till slut lättad, när jag kom på att det inte var mögel utan gasspisen som jag förnimmt.
Vi har riktigt mögel också, men det luktar i alla fall inte.

2 comments:

Anonymous said...

Alla som varit i Storbritannien älskar Sainsbury's. Det går bara inte att låta bli.

/Kalle Kula.

Anonymous said...

Jag tror å bestämdaste att det är mögel! Annars kan vi ju bli sjuka för guds skull.