Monday, December 19, 2005

Filmkrönika

Vad är det med dagens filmer? De gå i alla fall inte ihop med min personliga smak. Jag känner mig som Ulf Clarén varje gång jag laddar videon eller DVD:n (som det visst heter nuförtiden). Speciellt när jag ska se någonting som de så kallade recensenterna (det här börjar förvandlas till en tvättäkta Skånskan - krönika) höjt till skyarna.

Här kommer tips på tre filmer som fått typ högsta betyg men som jag med lite välvilja ger en svag tvåa.

Lost in Translation. Världsrekordseg "komedi" som typ går ut på att japaner är konstiga eftersom de äter med pinnar och inte kan säga "r".

The Aristocrats. I min högstadieskola gick det en kille som hette Tobbe. När Tobbe skulle spexa trädde han en kondom över huvudet och blåste upp den. Jag vill bara säga att Tobbe framstår som Woody Allen jämfört med humorn i den här filmen.

Kung Fu Hustle. Okej för att den var visuellt välgjord. Men det kompenseras med total avsaknad av handling eller intressanta karaktärer. Värst av allt är dock skämten, som bygger på bortklippta scener från gamla Tom & Jerry - filmer.

No comments: