Friday, July 07, 2006

Dagbok från Delphi

För några nätter sedan vaknade jag i vargtimmen utav en stark hunger. Jag gick ut i köket för att bre mig en macka. En av indierna låg och sov på den benlösa soffan. Som täcke hade han en hög med avancerade kopplingsscheman. När jag bad om ursäkt för att ha väckt honom återgäldade han ursäkten och satte i gång att arbeta. Som Alexander Bard så träffande förklarat i Nätokraterna så är det denna arbetsintensitet som gör att Sverige om några år kommer att hamna hopplöst efter de asiatiska tigerekonomierna.

I övrigt känns det rätt mycket som att vara i Ryssland. Alla hus är likadana, jag hittar ingenstans, känner ingen och inget fungerar (läs tvättstugan).

4 comments:

Anonymous said...

Extremely LOL. Nu drar jag till skogs, hej på en stund!

Anonymous said...

Jag hoppas du iaf lär dig hitta. Daria och Stina i mitt hus är ofta hemma, så om du har tråkigt kan du ju knacka på hos dem. Eftersom de renoverar vårt kök så är de ofta i ett kök i L-huset. Jag kan förmedla något nummer om du vill. Det verkar inte så uppiggande att sitta själv på Delphi och uggla. Andreas ROSA köksluckor är inte heller så trösterika.

Tom said...

Jag har inte ens lagt märke till köksluckorna ännu, fast de har nog påverkat mig undermedvetet. Stina har varit superschysst och hjälpt mig att tvätta (nytt tvättsystem och jag har ingen access). Det gjorde att allt kändes mycket bättre.

Anonymous said...

Åhh vad fint att du fått tag på Stina. Hon o Daria är där ofta, du får chilla med dem när du ser dem. De är så goa, jag saknar dem jättemycket! Jag kommer ner en runda torsdag-söndag. Eftersom jag knappt ser Mårten på hela sommaren ska jag hänga mycket med honom, men torsdag kväll ska jag iaf inspektera mitt rum och försöka träffa de där damerna en stund. Du kanske också är på Delphi torsdag kväll? I så fall kanske vi kan ha någon slags sammankomst i köket på L-huset eller gå en runda eller så. Det vore snajsigt! Jag hör av mig.