Tuesday, March 07, 2006

Mannen på bussen

I morse var det ovanligt livat på fyrans buss. En förfriskad man gick omkring mellan alla säten och ropade "HEJ! VISST SER JAG TREVLIG UT? TYCKER DU INTE ATT JAG SER TREVLIG UT?" Responsen var dock dämpad, och då jag var den resenär som visade mest uppskattning beslöt han sig för att slå sig ned bredvid mig. Efter ett tag kännde han igen mig från Jeopardy, vilket han basunerade ut över hela bussen. Jag måste erkänna att en viss rodnad då spred sig på mina kinder, men det blev inledningen till ett förtroligt samtal. Han berättade om sina arbeten som pianotekniker och jazzmusiker (tro det eller ej) och jag fick prata om Jeopardy. Jag erkände att det hade varit en fråga om Steinway - flyglar som jag inte hade kunnat, och det hade han mycket roligt åt. När han klev av skakade vi hand, och han lovade att han skulle berätta för sina barn om mötet.

5 comments:

Anonymous said...

Jag tycker allt att det saknas en analys av 4S. Behöver du mer material är du välkommen förbi. Lovisa sparar några bullar.

Anonymous said...

Jag är inte det minsta förvånad över att du var den som uppvisade störst entusiasm.

http://hamlet.blogg.se

Tom said...

Ja, det är framförallt synd och skam att inte korridorens ambitiösa OS-satsning har avtecknat sig på bloggen. Jag lovar bättring på den punkten.

Anonymous said...

Ja, det har vi saknat. Framförallt trodde jag att hockeyspel skulle avhandlas på den här bloggen. Du får komma på vår cocktail, tema Peter Forsberg må ha blivit nedröstat, men guld är nästan lika bra!

Anonymous said...

...hälsar Lovisa. Mitt namn föll visst bort.